Andere tweetakt motorfietsen : YTCN forum
Geen Yamaha, maar toch tweetakt.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 5, 2011 01:57PM

Kon het niet laten toch maar weer 1 bij gekocht

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: Martin_tdi (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 5, 2011 02:46PM



Foto Jan....

Mooi ding zo'n RG500



De geur van een tweetakt is als een kop koffie in de morgen.

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 5, 2011 02:58PM

Ik heb er nu 2 lache hoor hij is al verzekerd en over geschreven nu alleen nog ophalen

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: R-Dré (---.keytec.nl)
Datum: December 5, 2011 03:56PM

Toppie , en dat voor een fietsenmaker

R-Dré "www.RD350YPVS.nl"

RD250A, RD400C, 31K, TZRD

Re: RG500
Gepost door: Bart Roobol (41.194.8.---)
Datum: December 5, 2011 04:16PM

Ik denk dat ik ook maar fietsenmaker word,
want als automonteur kan ik geen RG -en- RD meer betalen.

Alleen nog maar van die weggooi NS-en !!!

Re: RG500
Gepost door: racer350 (95.98.69.---)
Datum: December 5, 2011 05:11PM

Nog meer ouwe meuk erbij

Re: RG500
Gepost door: Martin_tdi (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 5, 2011 05:14PM

R-Dré Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toppie , en dat voor een fietsenmaker
>


Hee lache een fietsenmaker, mooiste vak wat er is.
(zonder dollen)

Waar werk je Jan, ik heb vroeger bij Leo van Kester gewerkt in Wateringen, mooi repareren, fleurten met de vrouwtjes, en wat winkel werk.
Helemaal goud





De geur van een tweetakt is als een kop koffie in de morgen.

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 5, 2011 05:52PM

Ik werk in Leersum Martin en ik maak ze hier allemaal ziek met 2takten buitenboordmotoren kettingzagen motorfietsen brommers noem het maar als het maar 2 takt is dan hoor je mij niet klagen .

Nog meer ouwe meuk erbij

Ik kreeg er weer aplaus voor anand




Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 12:23AM

Was weer glibberig op het fietspad hij doet het goed en hij stond ff dwars onder me heerlijk zoon pekel fietsie

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: Teamheronsuzuki (195.193.90.---)
Datum: December 6, 2011 08:53AM

Altijd goed Jan
[link.marktplaats.nl]


En voor de liefhebbers
[link.marktplaats.nl]


The Lord of the Links

Re: RG500
Gepost door: Maurice (62.140.137.---)
Datum: December 6, 2011 10:25AM

Het zijn echte pekel fietsjes



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 01:01PM

Die eerste staat bij mij in de schuur

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: Teamheronsuzuki (195.193.90.---)
Datum: December 6, 2011 01:03PM

De pk's is wat overtrokken met standaard carbs maar verder mooi ding

The Lord of the Links

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 01:10PM

er schijnt 100pk in te zitten

Re: RG500
Gepost door: Teamheronsuzuki (195.193.90.---)
Datum: December 6, 2011 02:08PM

Dat haalt een ietsie getunede RG met Dent piepkes al...dus deze moet nog wel wat meer kunnen leveren met goeie pijpen en grotere carbs.

"ITG filters
Mikuni 2.8mm float valves
Standard disc valves
Mark Dent ign pick up set a max advance.
Mark Dent Expansions
The barrels have had the exh port widened but not raised, the squish has been set (at what I can't remember) and the transfers have had lots of work. All of this was done by Stan Stephens to give a broad torque tune.
Carbs stock 28mm with 220/230 mains.

With gutted stock pipes it made 95bhp. With Nikons it made 95bhp too, but with an 8kg weight saving, better sound and no need to cut, gut and weld the stock pipes (believe me, it's a crappy job to do...).

So, it made 95bhp on Mark's dyno. We swapped the pipes over and ran it up again...

The result was an extra 12bhp at peak. 107bhp. We didn't have time to play with jetting but Mark thought the 220/230 combo wasn't far out. The motor has done ~800 miles since a complete rebuild on 2nd oversize.

Mark reckoned the new pipes should peak at 10,500rpm. They did. The Nikons peaked at 9500rpm, as did the gutted stock pipes. The new pipes lost 2-3bhp between 7-9000rpm after which it kept climbing. Compared to the stock motor setup it doesn't lose anything, making more power everywhere. Mark reckons that with an adjustable saec controller the loss could be got back - the pipes aren't quite in sync with the stock exhaust valve opening/closing. That's next.

I was after a reliable 100bhp from the motor with no losses in the midrange and a good linear torque curve. I have it. Lovely.

I'm really impressed with the new pipes. They sound cracking too. I'll post some pics later"






The Lord of the Links




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/07/11 07:26AM door Teamheronsuzuki.

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 02:36PM

echt 100pk aan t wiel hebben en al die omgerekende pk's zijn 2 verschillende dingen.
er zijn te veel sterke verhalen in de omloop door testbanken als die van ruud freederiks bijvoorbeeld.

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 06:27PM

Ik heb de uitdraai hier hij zit rond de 100pk er zitten andere inlaat schijven in en de cilinders zijn iets geholpen door Stan Stephens zit wel aardig vermogen in kan ik u melden ik denk dat als ik er een paar 32ers achter knoop en een paar goeie puupies dan kom ik wel door de 110 aan het wiel

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 06:30PM

dat klinkt iets realistischer als dat verhaal verder boven.

Re: RG500
Gepost door: Martin_tdi (---.onsnetnuenen.nl)
Datum: December 6, 2011 06:45PM

racer350 Schreef:

> er zijn te veel sterke verhalen in de omloop door
> testbanken


Jep is niet alleen bij motorfietsen zo, blijft een
eeuwige discussie die rollebanken.





De geur van een tweetakt is als een kop koffie in de morgen.

Re: RG500
Gepost door: minne tzr (---.direct-adsl.nl)
Datum: December 6, 2011 06:51PM

wat ze op straat en op het circuit doen,daar gaat het om.


Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 07:02PM

racer350 Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat klinkt iets realistischer als dat verhaal
> verder boven.


Ja verhalen zijn er zat ik zeg zoals het is rond de 100pk op de uitdraai en een top van 267km op de bank dat is het niet meer niet minder en hij doet het leuk voor op de weg maar als je het met de tz vergelijkt is het een straat ferrari vs een F1 want die tz is echt een kannon hoor die wegen ook de helft

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 07:15PM

TZ is bijna 1 op 1
rg500 bijna 1 op 2

Re: RG500
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: December 6, 2011 07:17PM

jan Schreef:
------------------------------------------------
-------
> racer350 Schreef:
> ----------------------------------------------
----
> -----
> > dat klinkt iets realistischer als dat
> verhaal
> > verder boven.
>
>
> Ja verhalen zijn er zat ik zeg zoals het is
rond
> de 100pk op de uitdraai en een top van 267km
op de
> bank dat is het niet meer niet minder en hij
doet
> het leuk voor op de weg maar als je het met de
tz
> vergelijkt is het een straat ferrari vs een F1
> want die tz is echt een kannon hoor die wegen
ook
> de helft
>
> Four wheels move the body.
> Two wheels move the soul

Wat is dat, een kannon ?




Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: RG500
Gepost door: Teamheronsuzuki (---.cm-7-6a.dynamic.ziggo.nl)
Datum: December 6, 2011 08:50PM

jan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb de uitdraai hier hij zit rond de 100pk er
> zitten andere inlaat schijven in en de cilinders
> zijn iets geholpen door Stan Stephens zit wel
> aardig vermogen in kan ik u melden ik denk dat als
> ik er een paar 32ers achter knoop en een paar
> goeie puupies dan kom ik wel door de 110 aan het
> wiel
>
> Four wheels move the body.
> Two wheels move the soul


Ik denk nog wel een bietje meer en doe er dan maar gelijk 35ers op.

The Lord of the Links

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 08:55PM

alleen wat grotere carbies erop geeft niet meteen zo veel vermogen extra hoor

Re: RG500
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: December 6, 2011 08:56PM

En effe vlug een USD'tje en banaan achtervork in
monteren, dan lijkt het tenminste ergens op




Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 08:57PM

Ik doe er geen donder meer aan gewoon rijden met dat ouwe hok best zat op straat en als ik m zat ben verkoop ik m weer zo simpel is het gewoon
Ik ga ff een krukas een ktm blokkie in gooie is de werkbank weer wat schoner schuur iets leger dan staat er nog 1 brommer voor de kerst dan kunnen we even tz op gaan bouwen met andere remleidingen vering aanpassen alles checken voor as jaar

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: Teamheronsuzuki (---.cm-7-6a.dynamic.ziggo.nl)
Datum: December 6, 2011 08:57PM

racer350 Schreef:
-------------------------------------------------------
> alleen wat grotere carbies erop geeft niet meteen
> zo veel vermogen extra hoor


Nee inderdaad

The Lord of the Links

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 08:58PM

racer350 Schreef:
-------------------------------------------------------
> alleen wat grotere carbies erop geeft niet meteen
> zo veel vermogen extra hoor


Nee dat klopt anand maar ik heb voor het hard rijden een tz deze laat ik lekker zo

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 08:59PM

jan Schreef:
-------------------------------------------------------
> racer350 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > alleen wat grotere carbies erop geeft niet
> meteen
> > zo veel vermogen extra hoor
>
>
> Nee dat klopt anand maar ik heb voor het hard
> rijden een tz deze laat ik lekker zo
>
> Four wheels move the body.
> Two wheels move the soul


dat weet ik toch, maar iemand beweerd dat met grotere carbies er op je zo meer als 10 pk er bij hebt.

Re: RG500
Gepost door: Teamheronsuzuki (---.cm-7-6a.dynamic.ziggo.nl)
Datum: December 6, 2011 09:04PM

FF goed lezen wat hieronder allemaal staat Anand....Jan het het over puupies en 32ers en ik over 35ers als Jan het over piepkes heeft hoef ik het daarover niet meer te hebben.....

Jan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb de uitdraai hier hij zit rond de 100pk er
> zitten andere inlaat schijven in en de cilinders
> zijn iets geholpen door Stan Stephens zit wel
> aardig vermogen in kan ik u melden ik denk dat als
> ik er een paar 32ers achter knoop en een paar
> goeie puupies dan kom ik wel door de 110 aan het
> wiel
>
> Four wheels move the body.
> Two wheels move the soul


Ik denk nog wel een bietje meer en doe er dan maar gelijk 35ers op.


The Lord of the Links




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 12/06/11 09:08PM door Teamheronsuzuki.

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 09:16PM

Als jij m koop THS mag je er mee doen wat je wilt


Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 6, 2011 09:16PM

ouwe handelaar

Re: RG500
Gepost door: jan (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: December 6, 2011 09:20PM

Ik zei niet dat ik m verkocht maar als hij m koopt !! ik verkoop wel meer anand dit is hobby maar er zijn ook delen van mijn hobby te koop

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: RG500
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: December 6, 2011 10:34PM

Anna was ook zo'n deel, maar die kostte niks



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: RG500
Gepost door: R-Dré (---.dyn.as47377.net)
Datum: December 6, 2011 10:36PM

Maurice Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anna was ook zo'n deel, maar die kostte niks
>
>

voor een 1/4 uur ga je toch ook niet betalen


R-Dré "www.RD350YPVS.nl"

RD250A, RD400C, 31K, TZRD

Re: RG500
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: December 6, 2011 10:37PM

Ik niet in ieder geval.



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94



Sorry, u heeft geen toestemming om in dit forum nieuwe berichten te plaatsen of te beantwoorden.
Global Forum Statistics
Discussies: 8514, Berichten: 155515, Users: 1148
Online Users (Administrator) (minutes idle)

Guests: 5
Record Number of Users: 13 op April 23, 2007 09:06PM
Record Number of Guests: 473 op October 16, 2013 04:09PM
This forum powered by Phorum.