Andere tweetakt motorfietsen : YTCN forum
Geen Yamaha, maar toch tweetakt.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2
Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: November 25, 2012 11:56AM

Zoals beloofd de foto's van de rg500 gamma.

Gekocht in voorjaar 2011 en was op zoek naar een compleet standaard fiets zodat ik in ieder geval de basis goed heb/had.
Sommige dingen zoals bv de figaroli's zijn natuurlijk niet standaard. Een standaard systeem had ik een paar weken later.
De motor had nogal wat mankementen die ik moest verhelpen. Had nogal wat last van lekkages her en der. Inlaatschijven, carbs, uitlaatsmurrie en bakolie langs diverse keerringen. Hij zou helemaal gereviseerd zijn maar dat is natuurlijk bijna nooit helemaal waar.
In de loop der tijd ook nagedacht wat ik nou er mee wou.
Mn doel is/was om hem sneller sturend te maken icm veel vermogen en toch de oldskool look te behouden. Dus geen dikke USD en 190 band achter oa. Beetje wolf in schaapskleding.
Dus in de 2 jaren die volgde (siezoen 2011 en 2012) veel dingen aangeschaft en verbouwd om er voor te zorgen dat ik mn doel haal.

Doel: 135 kilo droog bij 120-130 achterwielpk's.

Standaard weegt een RG500 volgens de fabriek 154 kilo droog en heeft hij 95 kruk pk's. Die heeft ie nooit waar gemaakt. 70-75 pk aan het wiel is reëeler.
Alles wat ik veranderd heb heb ik steeds gewogen tov de spullen die er af/op gingen. Daarbij heb ik 16-17 kilo gewonnen. Hij zou dus nu zo een 138 kilo droog moeten zijn. Maar daar heb je weinig aan. Het gaat om rijklaar gewicht.
Met 8 liter benzine in de tank kwam ik op 152.5 kilo uit. (gewogen).
8 liter benzine a soortelijke massa 0,75 kg/ltr is 6 kilo. Ik kom dan dus uit op 146.5 kilo rijklaar uit zonder peut. Hij is standaard al licht..maar nu helemaal smiling smiley
Qua vermogen ben ik ook redelijk op weg. ik ben diverse x-en op dezelfde bank geweest en wel bij MOBU motoren. Niet heel dichtbij maar hij heeft veel 2takt ervaring en heeft vroeger met productie RG500s geraced. Ook veel met rgv250's dus dat wekt vertrouwen. Ik heb op dit moment 94.5 pk aan het wiel op die bank. Gemeten op een warme klamme dag. Dat was overigens wel met mn oude setup (te arm bij vollast in middengebied). Inmiddels zitten er grotere pilot jets in en is de naald omhoog gegaan. Ook is er rechte ipv schuine primaire vertanding opgekomen wat minder wrijving geeft. Ik moet nog de bank op om te kijken wat ie nu doet. Het sleutelen doe ik allemaal zelf. Ben werkzaam in de werkplaats van een autobedrijf als 1e monteur/storingsdiagnost en mn oude ZAC/CUP maatje is "werkplaatschef" bij Kawasaki Alkmaar.
Dus als ik hulp nodig heb bel ik hem. Gelukkig is dat nog maar 2x voorgekomen in 2 jaar tongue sticking out smiley
Helaas is de versnellingsbak en de koppeling zwaar klote bij een rg500. Kruipende koppelingen, slecht schakelend en exploderende 2e en 6e versnellingen. Suzuki heeft goed werk geleverd :N
Daarnaast kan de 2 en de 6 het opgevoerde vermogen al helemaal niet aan. Dus moest er ook een andere bak inkomen met het liefst een goed werkende koppeling. Dat is inmiddels allemaal gedaan (de bak zit er nu 50 km in en ben ik nog aan het inrijden).
Alle pakkingen en alle lagers zijn inmiddels vervangen van het blok en rijwielgedeelte. Behalve van de cilinders en krukassen. Dat staat op de planning voor 2013/2014.

de specificaties:

voorzijde:

*Door HK gemodificeerde standaard voorvork met andere veren, andere olie, gewijzigde zuigerkit, nieuwe bussen, keerringen en gepolijste binnenpoten voor minder stickslip.
*17 inch 3.5 j voorvelg met Braking remschijven en 120/70 pilot power.
*staal omvlochten remslangen in race setup.
*cbr 600 rr remklauwen.
*CNC gefreesde cutsom made brackets van dural.
*Brembo 16 mm radiale rempomp van mn oude R1.
*zelf gemaakt snelgas.

achterzijde:

*Nitron volledig instelbare raceschokbreker.
*Mark Dent verstelbare dogbone.
*staal omvlochten remslang.
*GSX remklauw
*17 inch 4.5 j achtervelg met standaard remschijf en 160/60 pilot power
*DID ERV3 520 raceketting
*Renthal 520 alu race kettingwiel.
*aangepaste torquearm.

Motorisch:

*Standaard motorblok.
*Mark Dent ITG filters
*Mark Dent grose valves.
*Mark Dent onstekingsvervroeger.
*Mark Dent shift shaft support plate.
*Mark Dent RVS accu bak
*Mark Dent RVS 4de generatie uitlaten met carbon dempers.
*Carbon roterende inlaatschijven met gewijzigde timing.
*NOVA rechte primaire vertanding
*NOVA close ratio raceversnellingsbak
*Lance Gamma koppelingskit met sterkere veren, andere shims en nieuwe platen.
*Motul 300V 75w90 bakolie
*Mobil 1 full racing synth 2takt olie
*Lithium ion accu. (-1.5 kilo).
*yamaha inline checkvalves
*renthal Gix k8 1000 520 ultra light racekettingwiel
*9 mm inwendig mini kogelkranen.
*260 main jets
*27.5 pilot jets
*naald op 2de stand van onder.
*BR9ES NGK bougies



Waar ik mee bezig ben is een setje race clipons zodat ik meer moment op het stuur heb. (breder zetten).
Ook ga ik van de winter de remmen voor reviseren (achter afeglopen winter gedaan) en moet ik wat onderhoud her en der doen.

Motorisch staat op de planning:

*552 bigbore kit.
*stage 3 tuning
*carburateurs opboren naar 31.5 mm.
*engineflow
*krukassenrevisie
*zeeltronic PV controller
*zeeltronic CDI.

Met deze set up is 120-130 pk makkelijk te realiseren.

Foto's.










































1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 11/25/12 01:01PM door Sebastiaan.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: minne tzr (---.direct-adsl.nl)
Datum: November 25, 2012 05:16PM

ziet er nog erg mooi uit,goed bezig


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: picobello (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: November 26, 2012 12:09AM



Je hoeft niet bang te zijn voor de honderd paardjes onder het zadel van een motor, maar wel voor de ezel die erop zit!

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: November 26, 2012 08:09PM

Heerlijk dit soort plaatjes!

Is inderdaad een wolf in schaapskleren zo, zeker straks met 130 om 130.

Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: November 26, 2012 08:22PM

Jammer dat het een Soeftjoekie is......



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: November 27, 2012 11:05PM

Voorlopig is het nog steeds 95 bij 138.
Er zit goeie gang in maar kan beter smiling smiley
Al had een zx6r uit 2003 het er moeilijk mee tot de 200. En we trokken tegelijk op. Dus voor zo een oude dame

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: December 28, 2012 10:52AM

95 op t wiel nu?

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: December 29, 2012 08:29PM

Jeps......
ben bezig met een zeeltronic cdi en pc controller. Vermogen zal niet toenemen maar is wel beter af te stellen. Middengebied op een 100 wiel pk fiets levert ong 4-6 pk op al we gaan spelen met de PV's.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: jan (---.cm-6-7a.dynamic.ziggo.nl)
Datum: January 29, 2013 12:51PM

ik heb 98 op het wiel bij 1 van de 2 kom je prima mee voor uit

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: M.du Maine (---.speed.planet.nl)
Datum: February 14, 2013 12:26AM

Geen Yamaha, maar wel een schitterende 2 takt !!

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 15, 2013 09:33PM

Als 'ie straks klaar is neem ik hem wel van je over. Is niks voor jou.



Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: February 19, 2013 07:23PM

Dank voor de complimenten smiling smiley

In plaats van zeeltronic spul te nemen kies ik voor een andere weg. Dat komt ook omdat de zeel spullen voor de RG uit de roulatie is genomen. Er zijn flink wat problemen mee (oa pickup wordt niet goed herkend waardoor je je lam trapt) en omdat ik eerst het andere werk wil hebben.

Eerst wat rond gebeld en gemaild om te kijken doro wie ik het tune werk wou laten doen. Ik ben er inmiddels uit. De cilinders, koppen, inlaatschijven, carbs, spacers en inlaatdeksels gaan naar Mark Dent toe in de UK.
Er komt een bigbore kit van 552 cc in, hij wordt stage3 getuned en de carbs worden ipv 28 mm nu 31.5 mm. Omdat mn schijftiming al erg lang is qua duratie zal hij meer top hebben en minder mmidden. Das wel wat jammer. Pk's zijn leuk...maar koppel meer
De deksels en carbs zijn er inmiddels al af. vavavond en morgen gaan de cilinders eraf. Dan alles netjes inpakken en gaan......

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 19, 2013 08:22PM

Doe nou niet....! Ik neem hem zo wel van je over, bespaar ik je veel gedoe mee!



Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (62.140.137.---)
Datum: February 22, 2013 04:23PM

Kees, ik heb een aantal jaar terug ook een verzamelwoede gehad. Toch maar weer een beetje uitgedund naderhand.



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 23, 2013 03:09PM

Zojuist een RG500 gekocht!



Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: minne tzr (---.direct-adsl.nl)
Datum: February 23, 2013 05:11PM

fotoooo,s


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 23, 2013 05:45PM

minne tzr Schreef:
-------------------------------------------------------
> fotoooo,s
>
>










Slechts 13000 gelopen, onderhouds historie zit erbij, Jolly Moto GP style uitlaten met carbon dempers, originele uitlaten erbij gekregen (helemaal gaaf).

Een vriend van me heeft betaald, dus hij mag zich de eigenaar noemen, ik was de vinder.

Excuses Bas, voor het hijacken van je topic... Ik maak nu de vloer vrij voor jouw supergave RG500.



Old'scool!





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 02/23/13 06:16PM door Kees.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Marcel de Jong (---.cm-12-4d.dynamic.ziggo.nl)
Datum: February 23, 2013 06:19PM

lijkt wel bij Waldo...

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 23, 2013 07:42PM

Echnie! Opheij motoren in Veghel. Heeft ook nog een RD500 staan, en heeeeeeeeeele gave volledig originele RGV Lucky Strike GSX-R R's, 3x RC30's, RC45's, R7's (2 stuks waarvan eentje die nog nooit gestart is, etc. etc.)



Heeft ook nog een RG500 frame met half blok en cilinders staan voor de sloop.

Vreselijk mooi spul heeftie staan, en een hele aardige gast. AanradeRD!



Old'scool!





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 02/23/13 07:50PM door Kees.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: February 24, 2013 02:26PM

En allemaal harstikke duur tongue sticking out smiley
Een r7 wil ik ook wel hebben!
Maar die RR is ook apart. Is het er 1 met droge koppeling? Daar zijn er zeer weinig van. Daarbij is een rg500 ene vespa ciao...

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 24, 2013 02:51PM

Duur...? Heeft mij geen cent gekost....

Yup, met droge koppeling!

Echt, je moet daar eens gaan kijken, daar moeten ze je daarna wegdragen.



Old'scool!





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 02/24/13 02:52PM door Kees.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: February 24, 2013 03:12PM

Hier staat er nog eentje te koop met droge koppeling:

[www.classic-motorbikes.com]



Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: March 3, 2013 12:17PM

Spullekes zijn afgelopen week gearriveerd in Engeland. Ivm drukte zou het max 2 weken gaan duren. Niet zo heel erg...kan ik meteen de mn blok goed schoonmaken op mn gemak smiling smiley
Staan trouwens een set mooie 34 mm vlakschuifjes te koop. Heeft even mn gedachte gepasseerd trouwens. Ipv 31.5 nog mooiere fabrieken erop. Nadeel is dat ik dan ook mn bovencarter en binnenset deksels moet gaan aanpassen. En ook groterer (116 ipv 112 mm) inlaatschijven. Leuk leuk...en duur duur sad smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 03/03/13 12:19PM door Sebastiaan.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: March 3, 2013 02:54PM

Sebastiaan Schreef:
--------------------------------------------------
-----
> Spullekes zijn afgelopen week gearriveerd in
> Engeland. Ivm drukte zou het max 2 weken gaan
> duren. Niet zo heel erg...kan ik meteen de mn
blok
> goed schoonmaken op mn gemak
> Staan trouwens een set mooie 34 mm vlakschuifjes
> te koop. Heeft even mn gedachte gepasseerd
> trouwens. Ipv 31.5 nog mooiere fabrieken erop.
> Nadeel is dat ik dan ook mn bovencarter en
> binnenset deksels moet gaan aanpassen. En ook
> groterer (116 ipv 112 mm) inlaatschijven. Leuk
> leuk...en duur duur
>
>
>
> 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 03/03/13
> 12:19PM door Sebastiaan.

en mischien wel een andere gashendel, want de slag
van een 34 is groter

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: March 3, 2013 05:33PM

Waar staan die 34's te koop dan ?




Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.routit.net)
Datum: March 4, 2013 12:48PM

Op ebay...gister dan. Is inmiddels afgelopen. 4 stuks smiling smiley Zagen er netjes uit. Veel foto's met de bakken eraf.


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: June 24, 2013 08:59PM

Al even eerder geplaatst maar zal het hier ook neerkwakken.

De Rg een tijdje terug weer in mekaar gezet.
Kostte een paar uurtjes maar dat heb je ervoor over. Liever wat langer duren en goed dan de haastige spoed versie.
Ok het werd mooier weer.en baalde wel dat ik niet reed. Maar goed...dat komt wel..denk ik tongue sticking out smiley

Ipv 552 cc is het nu een 562 cc kit.
Koppen zijn aangepast en de cilinders zijn getuned. Uitlaatpoorten passen nu eieren door heen zowat tongue sticking out smiley
De carbs zijn opgeboord naar 31.5 mm icm de deksels en spacers.
Eerst 2 heatcycles gedaan en daarna op advies van Mark Dent 300 km ingereden. Daarbij mocht ik wel al pieken....maar niet te lang en niet in het rood komen.
Na zo een 100 km waren de 1e powerwheelies in 2 een feit Heel even het gas erop en doortrekken en away she goes.
Bij 450 km de bakolie ververst (die had ik vorig najaar vervangen door een NOVA bak en moest ingereden worden.). Vorige week dus naar dynobank toe (zelfde as usual).
Maybe een optimist..maar het gaat om het verschil.
En dat was/is duidelijk te merken.
Van 94 naar 127 pk op het wiel hahaha
Laat ik het zo zeggen..die merk je echt
Vanaf 8500 rpm tot aan 11500 gaat het serieus hard. Icm het lichte gewicht vliegt ie zo naar de 200.
Toch staat mn middengebied niet zo lekker. Hij rijdt nogal zenuwachtig daar. Ik ben er inmiddels mee bezig. Morgen gaat er weer een nieuwe set pitten in om te kijken hoe mn verbrandingsbeeld is komende rit.
Op de bank gaf ie namelijk aan dat ie way too lean stond. Vreemd omdat ik rijker sta dan de setting die M Dent opgeeft. Hij heeft zoveel rg's afegleverd met dezelfde specs en iedereen staat op 220-240 MJ's. En ik rijd op 260's. Dus zou daar niet aan mogen liggen. Toch zal ik mn statioanirsproeier van 27.5 naar 30 gooien en mn naalden liften met 1 clipje.
Volgende punt op de planning:

zeeltronic cdi en PV controller.




filmpje van de RG562 op de bank smiling smileysmiling smiley
[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 06/24/13 09:00PM door Sebastiaan.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: June 29, 2013 05:23PM

Mooi man hoop dat tie het lang gaat volhouden zonder problemen



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.speed.planet.nl)
Datum: June 30, 2013 05:17PM

Op je pitten kan je alleen je ontsteking aflezen, verbranding
lees je van de zuiger af.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: jan (---.adsl.online.nl)
Datum: July 2, 2013 02:36PM

pffffft weet je wel hoeveel werk 4 koppen eraf t is geen tz

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: R-Dré (---.keytec.nl)
Datum: July 2, 2013 04:21PM

jan Schreef:
----------------------------------------------------
---
> pffffft weet je wel hoeveel werk 4 koppen eraf t
> is geen tz
>

Cameraatje kopen


R-Dré "www.RD350YPVS.nl"

RD250A, RD400C, 31K, TZRD

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: July 2, 2013 05:14PM

dan moet je geen 4 cilinder willen afstellen.
het is toch echt de enige manier om de verbranding
te checken.
de bougie lezen is een fabel, er is wel een
mogelijkheid.
dan moet je de bougies in de lengte doormidden
slijpen, dan kan je namelijk in t gedeelte kijken
waar je gewoon niet makkelijk kan kijken.
het enige wat je echt direkt van de bougie kan lezen
is de timing van je ontsteking, op t bruggetje.

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: July 2, 2013 06:36PM

Daar is toch een "ezelsbruggetje" voor ?



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: July 2, 2013 10:06PM

Da's voor die ezel een brug te ver...




Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: jan (---.adsl.online.nl)
Datum: July 4, 2013 11:22PM

R-Dré Schreef:
-------------------------------------------------------
> jan Schreef:
> --------------------------------------------------
> --
> ---
> > pffffft weet je wel hoeveel werk 4 koppen
> eraf t
> > is geen tz
> >
>
> Cameraatje kopen
>
>
> R-Dré "www.RD350YPVS.nl"
>
> RD250A, RD400C, 31K, TZRD


Heb ik ook werkt top

Life's journey is not to arrive in heaven safely in a well preserved body,but rather to skid in sideways,totally worn out,shouting,"holly shit'.......what a ride!

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: minne tzr (---.direct-adsl.nl)
Datum: July 5, 2013 06:28PM

@ anand,in de 2takt tijd liepen er toch altijd mensen van NGK in de pits rond met witte handschoenen en die lazen de bougies af voor de teams.


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: July 5, 2013 07:38PM

minne tzr Schreef:
----------------------------------------------------
---
> @ anand,in de 2takt tijd liepen er toch altijd
> mensen van NGK in de pits rond met witte
> handschoenen en die lazen de bougies af voor de
> teams.
>
>


wat is de 2takt tijd, heel vroegah zeker
geloof me minne, de bougie kan de zelfde kleur geven
met 4 maten verschil in hoofdsproeier.
als mijn sproeiers precies goed zijn is mijn bougie
wit op t bruggetje.
dat zou dan dus niet goed zijn.....

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: July 7, 2013 10:39AM

minne tzr Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ anand,in de 2takt tijd liepen er toch altijd
> mensen van NGK in de pits rond met witte
> handschoenen en die lazen de bougies af voor de
> teams.
>
>


En wat lazen ze van de bougies af dan?

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: minne tzr (---.direct-adsl.nl)
Datum: July 7, 2013 09:25PM

hebben ze mij niet verteld


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: R-Dré (---.static.as47377.net)
Datum: July 7, 2013 10:07PM

racer350 Schreef:
----------------------------------------------------
---
> minne tzr Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > @ anand,in de 2takt tijd liepen er toch
> altijd
> > mensen van NGK in de pits rond met witte
> > handschoenen en die lazen de bougies af voor
> de
> > teams.
> >
> >
>
>
> En wat lazen ze van de bougies af dan?

NGK

R-Dré "www.RD350YPVS.nl"

RD250A, RD400C, 31K, TZRD

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: July 7, 2013 10:09PM

R-Dré Schreef:
--------------------------------------------------
-----
> racer350 Schreef:
> ------------------------------------------------
--
> --
> ---
> > minne tzr Schreef:
> >
> ------------------------------------------------
--
>
> > -----
> > > @ anand,in de 2takt tijd liepen er toch
> > altijd
> > > mensen van NGK in de pits rond met
> witte
> > > handschoenen en die lazen de bougies af
> voor
> > de
> > > teams.
> > >
> > >
> >
> >
> > En wat lazen ze van de bougies af dan?
>
> NGK
>
> R-Dré "www.RD350YPVS.nl"
>
> RD250A, RD400C, 31K, TZRD



Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: July 8, 2013 09:58AM

NIPPON DENSO



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: July 10, 2013 09:18PM

racer350 Schreef:
-------------------------------------------------------
> minne tzr Schreef:
> --------------------------------------------------
> --
> ---
> > @ anand,in de 2takt tijd liepen er toch
> altijd
> > mensen van NGK in de pits rond met witte
> > handschoenen en die lazen de bougies af voor
> de
> > teams.
> >
> >
>
>
> wat is de 2takt tijd, heel vroegah zeker
> geloof me minne, de bougie kan de zelfde kleur
> geven
> met 4 maten verschil in hoofdsproeier.
> als mijn sproeiers precies goed zijn is mijn
> bougie
> wit op t bruggetje.
> dat zou dan dus niet goed zijn.....




True.

beste is dd koppieruk en zuigerkop checken.
Een indicatie is idd kijken naar een bougie.
Echter niet naar het bruggetje idd. Dat zegt alleen iets over je onsteking idd. Moet zo ong op de helft staan..er vanaf kruipen of toelopen zegt iets over de hitte oa van je bougie.
Ik heb er dus een zoot extra gekocht, de boel warmn gereden en daarna 4 nieuwe erin.
Toen 2 km volgas lopen knallen (kon hem niet in 6 vol open houden omdat de rotonde er aan kwam met 240 km/u tongue sticking out smiley).
Toen killswitch, koppeling in en meteen erui gehaald. 4 oude erin en naar huis getokkeld.
Daar 2 stuks opengeslepen zodat je de kern kan lezen.
Overigens zegt de onderste ring wat voor kleur de zuigers ook zijn. Niet volledig en 100% maar toch.
Tip van het porselein zegt idd niks. KOffierbuinen bougies is leuk maar niks zeggend als je de hele tijd loopt te rijden. Hij kan onderin arm, midden rijk en boven te arm staan.


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: July 10, 2013 09:29PM

rechter/donkerste is de pot die ik heb laten zitten toen ik naar huis reed. 3 heb ik er dus meteen uitegehaald....de 4e pas toen ik thuis was en dus nog 15 km normaal gereden heb..






Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: racer350 (---.adsl2.static.versatel.nl)
Datum: July 10, 2013 09:36PM

En nu met een vergrootglas kijken of je balletjes aluminium
zit, dat is het kenmerk van detonatie

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Sebastiaan (---.upc-e.chello.nl)
Datum: July 10, 2013 10:43PM

Liever eerst dan wat zwarte spikkels her en der te zien. Dat is onverbrande olie (langs je rammelende zuigerveren) die neerslaat op je porselein en inbrandt. Daarna komen idd zilvere alu spikkels/balletjes...welke materiaal is wat van je zuigerkoppen afkomt. Das dus helemaal niet goed tongue sticking out smiley
Daarna gesmolten porselein met je center electrode...en als je pech hebt..wat al niet meer

Tot nu toe geen last van geklapper gehoord in de kamers. Wel dikke powerwheelies in 1 en 2 bij +100 km/u

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Kees (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: July 11, 2013 11:59AM

Nais!



Old'scool!


Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: Maurice (---.dynamic.caiway.nl)
Datum: July 12, 2013 04:42PM

Zijn allemaal goed, gelijk er weer indraaien



Maurice '69 - RD350LC '81 - RD250LC '82 - RD350YPVS '89 - Mito350YPVS '94

Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: herman selier (---.cm-7-3c.dynamic.ziggo.nl)
Datum: July 28, 2013 04:09PM

hoi met herman , heb dit allemaal een beetje gevolgd . ik ben namelijk ook in het bezit van een rg 500 . daar zitten jl uitlaten onder . nu vraag ik me af wat het tunen van de rg ongeveer kost . Stage 3 . waar hierover gesproken wordt . inclusief koppeling en versnellingsbak zodat het ook nog naar behoren schakelt . vgr herman

Bijlagen: SAM_4633.JPG (461kB)  
Re: Suzuki Rg500 Gamma 1986
Gepost door: herman selier (---.cm-7-3c.dynamic.ziggo.nl)
Datum: July 28, 2013 04:10PM

hier nog wat foto,s van de mijne

Bijlagen: SAM_4632.JPG (425kB)  
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2


Sorry, u heeft geen toestemming om in dit forum nieuwe berichten te plaatsen of te beantwoorden.
Global Forum Statistics
Discussies: 8514, Berichten: 155515, Users: 1148
Online Users (Administrator) (minutes idle)

Guests: 4
Record Number of Users: 13 op April 23, 2007 09:06PM
Record Number of Guests: 473 op October 16, 2013 04:09PM
This forum powered by Phorum.